خطاهای سئو به زبان ساده

مشکلات سئو تکنیکال: ۱۵ مشکل و روش برطرف کردن آنها سفینه

او یک مشاور سئو است و علاوه بر مشاوره سئو یک ابزار سئو به نام UbberSuggest هم دارد. یکی از سخت‌ترین کارها در بازاریابی، ساختن فرآیندهای اتوماتیک برای جذب ترافیک و فروش است. در دوره جامع سئو سفینه هم بارها تاکید کردم که به نظر من برای موفقیت در بازاریابی محتوا و سئو نیاز است وقت بگذارید و کیورد ریسرچ را اصولی انجام دهید. در این بخش می‌توانید ببینید کدام سایت‌ها به شما بک‌لینک داده‌اند، کدام صفحاتتان بیشترین بک‌لینک را دارند. ضمن اینکه می‌توانید صفحات را بر اساس تاریخ، کلمات و نوع جستجو فیلتر کنید. کار دیگر کلادفلیر؛ محافظت از وب‌سایت در برابر حملات مخرب مانند ddos است.

اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است. سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. در ادامه با روش انجام تکنیک‌های بالا و مفاهیم مهم هرکدام آشنا می‌شوید. بنابراین چه بخواهید آگاهی از برند را افزایش دهید و چه در دنیای آنلاین بیشتر دیده شوید و مشتریان بیشتری جذب کنید، سئو راه‌حل شماست. اگه بخوای فایل robots.txt فعلی سایتت رو ببینی، فقط کافیه آدرس سایتت رو وارد کنی و بعدش "/robots.txt" رو به انتهاش اضافه کنی.

علاوه بر این، گوگل توانست کسب‌وکارهایی که مکان بهتر و فاصله‌ کمتری به کاربر دارند را بهتر رتبه‌بندی کند. میزان اهمیت هر الگوریتم با توجه به تاثیری که در نتایج جستجو می‌گذارد سنجیده می‌شود. گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خزش و ایندکس خود (مانند الگوریتم کافئین) تمام صفحات موجود در وب را خزش و ایندکس می‌کند. فاز اول این بخش که قبل از جستجوی کاربر انجام می‌شود، خزش و ایندکس صفحات است. وقتی متوجه شد بادام یک نوع خشکبار است، سپس باید متوجه شود کاربری که این عبارت را جستجو کرده چه هدفی دارد.

یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. سئوی منفی یکی از استراتژی‌های سئو کلاه سیاه است که یک وب‌سایت در آن با روش‌هایی مثل ایجاد بک‌لینک‌های بی‌کیفیت، هک کردن و ساخت کامنت اسپم تلاش می‌کند رتبه وب‌سایت‌های رقیب را کاهش دهد.

در واقع Https نشان می‌دهد که در تبادل داده‌ها هیچ چیز دیگری دخیل نیست. یکی از اشتباهات سئو عدم استفاده از این پروتکل برای وبسایت است که باعث عدم اعتماد کاربران می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی این روزها بسیار زیاد شده است اما یکی از مشکلات رایج سئو نیز استفاده از همین هوش مصنوعی برای تولید محتوا است که به محتوایی بی‌کیفیت می‌انجامد. خیلی اوقات ممکن است محتوایی خوب داشته باشید، تمام تلاش خود را بکار ببندید اما همچنین در گوگل رتبه‌بندی خوبی نداشته باشید! این مشکل می‌تواند به خاطر یک مشکل ساده و در عین حال قابل‌اجتناب در سئو باشد. با‌این‌اوصاف، بهتر است سایت‌های برای سازگاری با جستجوی صوتی رو کلمات کلیدی طولانی (لانگ تِیل) و محاوره‌ای تمرکز کنند.

اسپم اسکور امتیازی است که نشان‌ دهنده احتمال اسپم بودن سایت است. با استفاده از اصطلاحات سئو صحیح و اجتناب از تکنیک‌ های کلاه سیاه، می‌توان این امتیاز را کاهش داد و سایت خود را از جریمه‌ های گوگل محافظت کرد. برند منشن به ذکر نام برند، محصولات یا خدمات شما در اینترنت بدون نیاز به لینک مستقیم به سایت شما گفته می‌شود. همچنین با استفاده از وب سایت‌های رایگان می‌توانید ببنید سایت شما باحداکثر پتانسیل خود کار می‌کند یا خیر. اگر بودجه کمتری دارید اما پهنای باند بیشتری دارید، ممکن است مشاوری را برای بررسی سایت خود و شناسایی مواردی که تیم شما می‌تواند انجام دهد، در نظر بگیرید.

سئو کلاه سیاه همان شخصیت بد و شرور داستان است و از تکنیک‌هایی خلاف دستورالعمل‌ها و قوانین گوگل یا دیگر موتورهای جستجو برای بهبود رتبه سئوی سایت استفاده می‌کند. با به‌کارگیری درست اصول سئو، هم گوگل راحت‌تر وب‌سایت شما را پیدا می‌کند و هم کاربران راحت‌تر به پاسخ سوال خود می‌رسند که در نتیجه آن، صفحه رتبه بهتری در نتایج جستجوی طبیعی می‌گیرد. رتبه بهتر یعنی کلیک بیشتر روی لینک وب‌سایت و افزایش ترافیک ورودی آن. پس اگر بخواهید وب‌سایت شما بیشتر در معرض دید کاربران و موتورهای جستجو قرار بگیرد، سئو کم‌هزینه‌ترین و بهترین گزینه برای شروع است. هدف از سئو کمک به وب سایت ها برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی موجود توسط کاربران است.

مثلا تفاوتی نمی‌کرد فردی عبارت «خرید دوچرخه» را از لاهیجان جستجو کند یا لنگرود. تمرکز کبوتر بر اساس به‌روزرسانی‌های الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار، به طور خاص بر روی جستجوهای محلی است. متون یک سایت حرفه‌ای حتما باید از دستورالعمل‌های زبان فارسی پیروی کنند و طبق استاندارد نگارشی این دستورالعمل تولید شوند. یک مشاور سئو در درجه اول مسئول برنامه‌ریزی، توسعه و اجرای یک استراتژی سئو صحیح است. این مسئله باعث می‌شود آسیب‌های روانی زیادی را متحمل شوند و زندگی عادی آ‌ن‌ها مختل شود.

این کار به ایندکس شدن سریع تر صفحات جدید و بهبود سئو کمک می کند. خطاهای خزش مشکلاتی هستند که باعث می شوند موتورهای جستجو نتوانند به صفحات سایت دسترسی داشته باشند. این خطاها می تواند شامل 404 Errors (صفحات موجود نیستند)، 500 Errors (مشکلات سرور) و دیگر مشکلات دسترسی باشد. بررسی و رفع این خطاها به صورت منظم می تواند به بهبود تجربه کاربری و سئوی سایت کمک کند. کلمه کلیدی عباراتی است که کاربران در موتور های جستجو وارد می‌کنند. استفاده صحیح از اصطلاحات سئو شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب است تا سایت شما در نتایج جستجو برجسته شود.

از آنجایی که گوگل سایت‌های موبایل پسند را در رتبه بالاتری در صفحات نتایج قرار می‌دهد، واکنش‌گرایی یا موبایل فرندلی بودن سایت اهمیت بالایی در سئو تکنیکال دارد. شما برای حل هر کدام از مشکلات لینک‌سازی باید به طور جداگانه و به کمک ابزارهای سئو اقدام کنید. مثلا صفحات یتیم را شناسایی کنید و آنها را حذف یا با صفحات دیگر ادغام کنید. برای شناسایی این مشکل فنی سئو می‌توانید از دو روش استفاده کنید؛ یکی بررسی دستی صفحات و محتوای آنهاست. TF-IDF )Term Frequency-Inverse Document Frequency) و Keyword Stuffing دو مفهوم متفاوت در دنیای سئو و بهینه‌سازی محتوا هستند که هدف و روش‌های کاربردی آن‌ها کاملاً متغیر است. همچنین می‌توانید محتوای صفحات خود را به صورت دستی مرور کنید تا مواردی که در آن‌ها از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده شده‌اند، شناسایی کنید.

ممکن است گوگل به کنونیکال شما احترام نگذارد و یک صفحه مناسب از نظر خودش را انتخاب کند. باعث می‌شود صفحه رسپانسیو شود (البته در صورتی که رسپانسیو طراحی شده باشد). در تصویر زیر، متا تگ کرکترست را ملاحضه می‌فرمایید که یک متا تگ مهم در سئو است. با استفاده از این فایل می‌توانید فایل‌های PDF و تصاویری که ارزش سئویی ندارند را برای خرش مسدود کنید. مثلا در یک سایتی که کلا ۲۰۰ صفحه دارد و ماهی یکبار بروزرسانی می‌شود؛ بودجه خزش، خیلی مهم نیست.

مشابه خطای ۵۰۲، خطای ۵۰۴ زمانی اتفاق می‌افتد که سروری که به عنوان دروازه عمل می‌کند، پاسخ به موقع از سروری که به آن مسیریابی می‌کرده دریافت نمی‌کند. یک سرور که به عنوان یک دروازه در زنجیره‌ای از سرورها عمل می‌کند، یک پاسخ نامعتبر از سرور دیگر دریافت می‌کند. قبل از به روزرسانی صفحه، مطمئن شوید که کارتان بدون خطا است و چک‌های دوره‌ای را اجرا کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. همانطور که مشخص است کلمه “بلیط هواپیما” چندین برای کلمه “تور اروپا” سخت تر می باشد (با توجه به اینکه هر دو در زمینه گردشگری می باشند). یک نمونه سایت ایرانی که از این تکنیک برای افزایش قدرت سایت خود استفاده نموده است اسنپ مارکت می باشد.

استفاده از Schema، امکان نمایش عناصر خاص مانند امتیازدهی کاربران، سوالات متداول (FAQ)، دستورالعمل‌ها و ... کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تا به دنبال اطلاعات خاصی بگردند. شناسایی و استفاده درست از این کلمات در محتوای وب‌سایت شما اهمیت زیادی دارد. اگر محتوای شما با کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران همخوانی داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که وب‌سایت شما در نتایج جستجو دیده شود. بسیاری از وب‌سایت‌ها با تولید محتوای مرتبط و باکیفیت در شبکه‌های اجتماعی، یک کانال ارتباطی و تعاملی قوی با مخاطبان هدف کسب و کار ایجاد می‌کنند.

در مقاله‌ای درباره «انتخاب بهترین دوربین عکاسی»، می‌توان سوالاتی مانند «چه نوع دوربینی برای عکاسی حرفه‌ای مناسب است؟» را مطرح کرده و پاسخ‌های مرتبط ارائه داد. در این روش، یک لیست طولانی از کلمات کلیدی در انتهای صفحه یا بخش‌های خاصی از محتوا قرار می‌گیرد، بدون اینکه این کلمات به صورت مفهومی یا کاربردی به هم مرتبط باشند. این متن تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهد و توسط گوگل به‌عنوان اسپم شناسایی می‌شود. اما نکته مهم، هدفدار بودن این مخاطبین است که به هیچ عنوان نباید به سادگی از کنا اطلاعات آنها عبور کنیم. افرادی که فرم را پر می کنند، با سایت ما به خوبی آشنا شده اند وما با اعتمادسازی می‌توانیم این کاربر را به خریدار تبدیل نماییم. انکرتکست ها نزد کاربر و گوگل از اهمیت زیادی برخوردارند زیرا کاربر با استفاده از آن اطلاعات جدید و محتواهای تازه ای را پیدا می کند و موتور جستجو هم می تواند صفحات را پیدا کند.

استفاده از ابزارهایی مثل Google Analytics یا Google Ads هم می‌تونه کمکت کنه تا بفهمی چه کلمات کلیدی منجر به فروش و درآمد می‌شن و باید روی اون‌ها بیشتر تمرکز کنی. فایل robots.txt به موتورهای جستجو می‌گه که کدوم صفحات و فایل‌های سایتت رو بخزن (crawl کنن) و کدوما رو نباید. به‌عبارت ساده، این فایل راهنمایی می‌کنه که موتورهای جستجو کجاها رو باید بگردن و از کجاها باید رد بشن. Google Analytics 4 (GA4) یه ابزار رایگان و خیلی باحال برای تحلیل ترافیک سایتت و رفتار کاربرانه. با کمک GA4 می‌تونی ببینی چند نفر به سایتت سر می‌زنن، از کجا میان و چه کارایی تو سایتت انجام می‌دن. اول از همه باید یه راهی برای نظارت بر عملکرد SEO سایتت راه بندازی و صفحاتت رو به موتورهای جستجو معرفی کنی.

مشاور سئو باید بتوانند KPIهای دقیق ارائه کند تا مشخص باشد از زمان همکاری تا پایان همکاری چه تاثیرات مثبتی داشته است. در این ویدیوی کوتاه نکاتی را در مورد معماری محتوایی در سئو توضیح داده‌ام. سئو در طول زمان تکامل یافته است و در آینده نیز به تکامل خود ادامه خواهد داد. یک مشاور سئو باید همیشه بروز باشد و در مورد روندهای جدید در صنعت سئو اطلاعات کافی داشته باشد. حالا بیایید در مورد کارهایی که یک مشاور سئو انجام می‌دهد و نحوه استخدام او بیشتر صحبت کنیم.

کیورد استافینگ معمولاً منجر به افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) می‌شود، زیرا محتوای سایت به‌طور مصنوعی و بدون ارتباط طبیعی و منطقی، با کلمات کلیدی پر شده است. زمانی که کاربران وارد صفحه‌ای می‌شوند که حاوی کلمات کلیدی تکراری و غیرطبیعی است، به احتمال زیاد از صفحه خارج می‌شوند و به نتایج جستجوی دیگری مراجعه می‌کنند. این اتفاق باعث افزایش نرخ پرش و کاهش زمان ماندگاری کاربران در سایت می‌شود که از نشانه‌های منفی برای گوگل به حساب می‌آید. یکی از کارهایی که در سئو مطالب انجام می‌شود، بولد کردن کلمات کلیدی است. تا چند سال پیش این کار از این نظر مفید بود که به گوگل کمک می‌کرد کلمه کلیدی متن را پیدا کند. با این حال، اکنون گوگل از هوش مصنوعی برای درک این موضوع استفاده می‌کند و دیگر نیازی به بولد کردن کلمات نیست.

این ابزار به شما امکان می دهد فایل‌های لاگ سیستم خود را بررسی کنید و متوجه نحوه خزش صفحاتتان توسط ربات‌های گوگل شوید. سرویس validator.schema.org متعلق به وب‌سایت schema.org است و به شما امکان می‌دهد اسکیمای صفحات سایت خود را آزمایش کنید. امکان دیگر افزونه فول اسکیما این است که صاحب سایت می‌تواند تنظیمات افزونه را طوری قرار دهد که بعد از رای کاربر، کادر اشتراک‌گذاری و دریافت ایمیل نشان داده شود. یک ابزار چند وجهی و البته کمی گران برای انجام کیورد ریسرچ، آنالیز بک‌لینک و بهینه‌سازی محتوا است. ابزارهای سئو، نرم‌افزارهایی هستند که برای تحلیل داده‌های سایت خودمان یا سایت رقبایمان استفاده می‌شود.

در زمان وجود این تولبار، سئوکارها تمام تمرکز خود را روی پیج‌رنک یک وب‌سایت می‌گذاشتند و به گفته خیلی‌ها، از کیفیت محتواها کاسته می‌شد. مرغ مگس خوار به گوگل این امکان را داد که دیگر از تطبیق کلمات کلیدی با صفحات خودداری کند و به جای آن، بیشتر بر روی معنای عبارت جستجو تمرکز کند. و همانطور که در بخش‌های قبل عرض کردم؛ بهترین راهکار برای شناخت هدف جستجو بررسی نتایج اول گوگل است. خوب اینجا الگوریتم رنک‌برین باید متوجه شود هدف از جستجوی این عبارت چیست. مهمتر از همه، طبق آنچه که گوگل گفته است، می‌تواند این گروه از جستجوهای جدید را با نتایجی که فکر می‌کند جستجوگران بیشتر از همه دوست دارند مرتبط کند. این سایت‌ها نه تنها مشتری به سایت شما هدایت می‌کنند، بلکه به شما در کسب اعتبار محلی و منطقه‌ای از نظر گوگل کمک می‌کنند.

موسسه آموزشی نیک اندیشان مفتخر به برگزاری دوره هایی کاملا کاربردی است که قسمتی از آن در محیط کار به صورت رایگان است. اساتید صرفا مدرس نیستند بلکه خود در حوزه ای که تدریس می کنند دارای تجربه می باشند و کسب و کار دارند. در انتهای دوره ها گواهینامه معتبر و قابل استعلام دانشگاهی به افراد داده می شود و به بازار کار معرفی می گردند یا در دپارتمان های خدماتی نیک اندیشان مشغول به کار می شوند. بدون استفاده از ابزارهایی مثل موارد بالا، اندازه‌گیری موفقیت تقریباً غیرممکن است. با اندازه‌گیری موفقیت‌های سئو، بهینگی مصرف منابع نیز مشخص می‌شود. با سنجش معیارهای مختلف توسط ابزارها گوناگون و تطبیق خروجی با اهداف می‌توان از رقبا پیشی گرفت.

اولین موتور جستجویی که لینک‌ها را جزو فاکتورهای رتبه‌بندی در نظر گرفت، گوگل بود. برای آشنایی بیشتر با بک‌لینک‌سازی و سئو خارج سایت می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید و از بخش مخصوص آن استفاده کنید. در ادامه به مواردی می‌پردازم که باعث می‌شود محتوایی تولید کنید تا کاربر از محتوای شما لذت ببرد و مقصد کلیک پایانی شوید. از محتوای صفحه شما لذت می‌برد و یاد می‌گیرد چگونه این کار را انجام دهد و در سایت شما جستجویش را پایان می‌دهد. این ساده‌‌انگاری است که فرض کنیم یک صفحه با دریافت تعداد کمی کلیک بیشتر نسبت به سایرین در نتایج جستجو افزایش رتبه میابد.

برای آشنایی بیشتر با مفاهیم اولیه سئو می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید و از بخش مخصوص مفاهیم اولیه سئو استفاده کنید. می‌خواهید بدانید سئو چیست؟ در این صفحه با صفر تا صد سئو سایت به زبان ساده آشنا می‌شوید. اما بعضی از کدها هستند که چنانچه در فایل robots.txt وجود داشته باشند فارغ از نوع سایت، باعث مشکلات بزرگ می‌شوند. برای شناسایی و پی بردن به این مشکل در سایت خود کافیست آدرس url سایتتان را به همراه عبارت «example.com/robots.txt» وارد کنید. نشانه‌های دیگر برای تشخیص این مشکل، لودینگ طولانی و کند سایت، ناپیدا بودن دکمه‌ها یا لینک ها و ناپدید شدن بخشی از صفحات سایت هستند.

در واقع؛ سیستم رتبه بندی گوگل از الگوریتم‌های متعددی تشکیل شده است که عوامل مختلفی مانند ارتباط، اتوریتی و تجربه کاربری را در نظر می‌گیرند. وقتی با سیستم معناگرایی آشنا باشد می‌تواند متون را طوری بهینه کند که موتورهای جستجو اصطلاحات و مفاهیم صفحات شما را بهتر درک کنند و رتبه بهتری کسب کنید. فروشگاه آنلاین یا وبلاگ خود را ایجاد کنید، ایده‌های لینک‌سازی که آموختید آزمایش کنید تا متوجه شوید که چه چالش‌هایی در پیاده‌سازی وجود دارد. حتی می‌توانید خدمات لینک‌سازی خود را به صورت رایگان برای چند وب‌سایت انجام دهید. در این روش؛ یک فرد با تجربه و کارنامه‌دار برای تولید محتوای سایتتان استخدام می‌شود. ممیزی سئو عبارتست از بررسی تمام بخش‌های فنی در وب‌سایت با هدف برطرف کردن مشکلات خزش و ایندکس صفحات.

پس از تعیین کلمه کلیدی اصلی صفحه، باید به سراغ بهینه‌سازی عنوان سئو و توضیح متا بروید. در ادامه یاد می‌گیرید روش بهینه‌سازی این دو بخش در سئو داخلی چیست و به چه نکاتی باید توجه کنید. فراموش نکنید که سئو، یک رویداد یک‌شبه نیست؛ برای رتبه‌بندی سایتتان در بالای صفحه نتایج باید صبور باشید و به‌تمامی نکات و دستورالعمل‌های این مقاله مفید عمل کنید. فراموش نکنید این مقاله مفید را برای تمامی کسانی که به دنبال سئو سایتشان هستند بفرستید. نقشه سایت به‌عنوان یک راهنما برای موتورهای جستجو عمل و تمام صفحه‌های مهم سایت که می‌خواهید گوگل در آن‌ها بخزد را فهرست می‌کند. همچنین فایل Robots.txt به موتور جستجو صفحه‌هایی که برای خزیدن مدنظرتان نیست را نشان می‌دهد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/