کشف سیاره ای از الماس

میانگین دوری آن از خورشید در حدود ۷۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر میباشد یعنی بیشتر از ۵ برابر دوری زمین از خورشید. این سفینه همچنین به وجود حلقه های نپتون و شش قمر آن به نامهای دسپینا، گالاتیا ، لاریسا، نایاد، پروتئوس و تالاسا پی برد. در آگوست 1989، سفینه ویجر 2 نخستین تصاویر تهیه شده در فاصله نزدیک را از این سیاره و برخی از اقمارش تهیه کرد. یکی از اهداف این سازمان معرفی امارات به عنوان یک کشور پیشتاز در عرصه علوم و اکتشافات فضایی عنوان شده است.

بی شک نقطه قوت اصلی گیم پلی Borderlands سیستم سلاح های آن و خلق تصادفی آن ها در دنیای بازی است که بی شک یکی از برترین بازی های تاریخ در زمینه تنوع سلاح ها و وجود سلاح های جذاب و عجیب را رقم زده است و هر لحظه در بازی منتظرید تا ناگهان یک سلاح و یا آیتمی ارزشمند پیدا کنید. این مورد از زیباترین تصاویر زمین در آگوست ۲۰۰۶ توسط یکی از ماهوارههای ناسا ثبت شد و همانطور که میبینیم، سه گردباد عظیم در غرب اقیانوس آرام را نشان میدهد.

نپتون ابتدا در دل فرمولهای ریاضیات کشف شد. حال میتونیم به مطالعه ی تمامی این مشاهدات که در کنار هم در جدول شماره ی یک آورده شده اند بپردازیم. بعد از این که خلبان داستان ما با شازده کوچولو آشنا شد و نقاشی مورد نظر او را برایش کشید ، سوالات پی در پی شازده کوچولو هم شروع شد . از ترکیب این دادهها با رصد لایههای بیرونی جو، مکانیسم انتقال انرژی و قطرات به سمت بالا و پس از آن فرار قطرات جو از گرانش مریخ آشکار خواهد شد.

حال که بحث پروازهای تجاری فضایی و دسترسی آن برای گردشگران پردرآمد روند محقق شدن را پیش گرفته، دبی نیز خواهان ورود به عرصه گردشگری فضایی از طریق همکاری با شرکت ویرجین گالاکتیک است. در چنین شرایطی جای تعجب ندارد که با نزدیک شدن به زمان کاهش فاصله مداری مریخ و زمین تا اوایل پاییز، تابستان امسال سه ماموریت فضایی راهی سیاره سرخ شوند تا با گردآوردن دادههای تازه نشان دهند سیاره سرخ مثل قالی کرمان است و هرچه بیشتر پامیخورد برای مطالعات فضایی جذابتر میشود.

کاوشگر هوپ (Hope) به معنی «امید» یا همان ماموریت مریخی امارات که خود اماراتیها آن را «مسبار الاَمل» میخوانند، اولین کاوشگری در سال جاری خواهد بود که با رسیدن به مدار سیاره مریخ در اواخر سال / اوایل سال ۲۰۲۱ تصویر کاملی از جو این سیاره و لایههای آن ارائه خواهد کرد تا سیارهشناسان با دادههای بیشتری به سوال کلیدی نحوه فراراکسیژن و هیدروژن اتمسفر مریخ به فضا در طول یک سال مریخی (معادل ۶۸۷ روز زمینی) پاسخ دهند. تعدادی آتشفشان در سطح تریتون فعال باقی مانده اند و کریستالهای یخ نیتروژن را تا ارتفاع 10 کیلومتری سطح این قمر به بیرون پرتاب می کنند.

اما امروزه ثابت شده است که این حلقه از قطعات آب یخ زده تشکیل شده است که برخی از آنها در اندازههای یک خودروی معمولی میباشند. این ترکیب امروزه به شکل یخ زده در سطح تریتون وجود دارد. مجردین همچنان در جستجو خواهند بود و عشاق به توافقهای رضایت بخشی خواهند رسید و متاهلین در به انجام رساندن مسئولیتهایشان با همدیگر شراکت و همکاری آغاز خواهند نمود. تخمین زده میشود که این سیاره با نام «پروکسیما d» تنها ۲۵ درصد از جرم زمین را داشته باشد و اگر این موضوع تایید شود، سبکترین سیاره فراخورشیدی کشف شده تاکنون خواهد بود.

آیا این یک مدل کوچک شده تقریبی است و اگر چنین است ، مقیاس آن چقدر است؟ بررسی پویایی (دینامیک) جو مریخ و برهم کنش آن با فضای بیرونی و بادهای خورشیدی، ارتباط بین آبوهوای امروز و گذشته مریخ، مطالعه فرآیند فرار جو مریخ به فضا در طول میلیاردها سال با دنبال کردن رفتار و فرار هیدروژن و اکسیژن، چگونگی اتصال لایههای بالایی و پایینی جو مریخ و ارائه تصویری جامع از تغییر جو مریخ در طول روز و سال مریخی از ماموریتهای علمی این کاوشگر است. بازی ماموریت سیاره سرخ در واقع در سال ۱۸۸۸ میلادی اتفاق می افتد.

آخرین ماهواره بنام Al Yah در ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی پرتاب شد که برای نزدیک به ۹۵ درصد ساکنان برزیل خدمات ماهوارهای با پهنای باند K فراهم میکند. شهر دبی و سایر شهرهای امارات متحده عربی از زمان پیدایش و رشد در دهه ۹۰ میلادی تا کنون جزو ده مقصد برتر گردشگری در دنیا بشمار میروند. ادغام YahSat با شرکت خدمات ارتباط سیار ثریا نیز باعث شد تا ناوگان ماهوارهای آن به ۵ ماهواره افزایش پیدا کند. همزمان با فعالیتهای طراحی و ساخت ماهوارههای سنجش از دور شرکت YAHSAT نیز در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و اکنون در زمره ۱۰ شرکت برتر ماهوارهای فعالیت میکند.

سر انجام در سال ۲۰۱۴ آژانس ملی فضایی امارات تحت عنوان UAESA تاسیس شد تا طرحها و برنامههای استراتژیک این شیخ نشین حوزه خلیج فارس در عرصه فضایی را تدوین، تبیین و اجرا کند. عبور عطارد فقط یا در اردیبهشت ماه (ماه مه) یا آبان ماه (ماه نوامبر) روی میدهد؛ و علت ندرت این عبورها (که در هر قرن تا ۱۳بار روی میدهند) به این علت است که زاویه میل مدار آن با مدار زمین (۷درجه) سبب میشود که سیاره معمولاً یا از شمال یا از جنوب خورشید بگذرد.

مقدار کل آب در گوشته یخی سرس از تمام آب شیرین روی زمین بیشتر بوده، اما تشخیص اینکه چه مقدار از آن مایع میباشد دشوار است. تستهای مختلف این لباس توسط شریک طراحی آن بند معروف Under Armour دنبال میشود. کنترل دما از طریق استفاده از الیاف ضد حریق Nomax اجرایی میشود. تاکنون اطلاعات زیادی از آن بدست نیامده، اما بنا به گفته طراح آن این لباس قرار است میزان دما و رطوبت بدن سرنشینها در حد مطلوب و قابل تحمل کنترل نماید. دیسنترالند: این بازی بر پایه ارتباط و تعامل با سایر افاد بازیکن ساخته شده است و از این رو میتوان آن را تجربهای اجتماعی در دنیای مجازی دانست.

استاندارد ایزو 9001 یک نمونه شناخته شده در این زمینه است. کسانی که در این زمینه تجربه دارند، از روی چشمک زدن یا نزدن اجرام آسمانی، می توانند فرق بین ستاره و سیاره را تشخیص دهند. اکنون فاریا و همکارانش گزارشی از وجود سیاره احتمالی دیگری در این منظومه دادهاند که هر پنج روز یکبار ستاره خود را دور میزند. جاذبه نیروی همیشه حاضر در صحنه است. نیروی گرانش سیاره ای ناشناخته بر روی اورانوس تاثیر می گذاشت. هرچه سیاره کوچکتر باشد ، نیروی گرانشش ضعیف تر است و کمتر میتواند بخار آب را در سطح خود نگهدارد . شرکت فوق بعدتر توسط هلدینگ مبادله، بازوی سرمایه گذاری دولتی امارات خریداری شد و در طی قرارداد جدید بین شرکت مبادله و شرکت ویرجین گالاکتیک قرار است تا امکان سنجی تبدیل فرودگاه العین به یک پایگاه فضایی و همچنین محلی به عنوان تامین کننده پروژه گردشگری فضایی مورد مطالعه قرار گیرد.