ماه های سیاره زحل؛ ویژگی ها و کاوش ها – دنیای نجوم

اتمسفر زهره آنقدر غلیظ است و جو آن مملو از ابر که سطح آن بارها از عطارد داغتر است، کوههای آتشفشانی دائما در حال فروان کردن هستند، نیروی جاذبه صدها بار قویتر از نیروی جاذبه در کره زمین است و البته آن ابرهایی که در سطر پیش به آن اشاره شد از آب ساخته نشده و متشکل از اسید سولفوریک است که یعنی در کنار زمین لرزهها و آتشفشانها باید انتظار بارش یک باران با بسیار اسیدی (PH 0.5) را هم داشته باشیم. Samsung Galaxy Buds همگی در حال حاضر در فروش هستند و شما خوشحال می شوید که بدانید Samsung Galaxy Buds Live بالاترین نرخ تخفیف را ارائه می دهد.

به کسانی که در بازار سفارش خرید یا فروش با قیمتهای خاص را ثبت میکنند، بازارساز یا market maker میگویند. هر دو از نظر ذخایر کمیاب، بسیار قابل تقسیم، قابل انتقال، گران و دارای ویژگیهایی هستند که بخصوص توسط هیچ دولت یا نهادی قابل دستکاری نیستند. در سال ۱۹۶۰ دو فضاپیمای Mariner 4 و Mariner 6 نشان دادند مریخ سیاره ای خالی از سکنه بوده و بیشتر از ۸۰٪ این سیاره را تصویربرداری کردند و نشان دادند که دره ها و آتشفشان ها در آن وجود دارند. به دلایل متعدد، این دو سیاره مدار دایره شکل دارند، که غیر معمول است.

نپتون دارای چهارده قمر شناخته شده میباشد، که بزرگترین آن تریتون است که توسط ویلیام لاسل در ده اکتبر ۱۸۴۶ ده روز بعد از کشف خود نپتون کشف شد. این قمر دارای قطری حدود ۱۰۶۰ کیلومتر و تراکم ۰.۹۸ گرم در سانتیمتر مکعب میباشد. این حلقه معروف به “آدامز” دارای سه بخش منحنی غیر عادی به نام های «آزادی، برابری و برادری» است که از بقیه قسمتهای آن روشن تر و متراکم تر است.

در همین راستا گزاف نیست اگر بگوییم یکی از زیباترین سیارات منظومه شمسی و شاید هم کهکشان راه شیری , سیاره زحل می باشد که با آن حلقه های اعجاب برانگیزی که در اطراف خود دارد , براستی لقب عروس کهکشان ها برازنده اوست . از آنجا که ستارهها بسیار عظیم هستند نیروی گرانش، فشار زیادی را در هسته ستاره ایجاد میکند. این فروپاشی منجر به ایجاد فشار زیادی میشود که پروتون ها و الکترونها را بهم متصل کرده و نوترونها را تشکیل میدهد. این پژوهش که متمرکز بر سیگنالهای عجیبی آتشفشان ایدون مونس زهره است، دانشمندان را نسبت به مأموریتهای آیندهی نزدیکترین همسایهی زمین هیجانزده کرده است.سطح زهره پر از آتشفشانهای عجیب است؛ اما به سختی میتوان از زمین به فعالیت آتشفشانی کنونی این سیاره پی برد؛ زیرا جو ضخیم و مهآلود زهره مانع از بررسی دقیق آن از زمین میشود.

اظهارات بیرونی که خود از دانشمندان این ناحیه است در مورد خوارزم نشان میدهد که آنان تا زمان حیات ابوریحان از تقویم ایرانی و ماههای ایران باستان استفاده میکردند. سیاره ناهید یا زهره با این نام نامگذاری شد، زیرا وقتی از طریق تلسکوپ به این سیاره در فضای بیرونی نگاه میکنیم، رنگ این سیاره نزدیک به رنگ عاج و متمایل به سفید است. این ماهها احتمالا سیارهی گرفتار یا بخشهایی از فروپاشی اجرام پس از به دام افتادن آنها هستند. پس از مدار نپتون، سیاره پلوتو قرار دارد. و سیستم سیاره ای ما یک لنک منظم برای سازماندهی مواد کهکشانی و زمینی است ، یکی از سیستم های مشابه کهکشان ما.

اگر بخواهیم روی سیاره های گازی فرود بیاییم هرگز به سطحی مستقل همچون سطح سیاره های سنگی مانند زمین و مریخ نخواهیم رسید بلکه تنها با نزدیک شدن به مرکز سیاره از لایه های مختلف گازی با فشارهای متفاوت عبور می کنیم. به طور خلاصه، ستارهها توپهای بزرگ گازی هستند که مقدار زیادی از این گازها در آنجا وجود دارد. اولین مشاهدۀ این پدیده توسط “مت هدمن” و “پی دی نیکولسون” در سال ۲۰۱۳ انجام شد؛ آنها دادههایی که کاسینی بدست آورد را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که حلقۀ C زحل شامل الگوهای مارپیچی متعددی است که در نتیجهی نوسانات در میدان گرانشی غول گازی ایجاد شدهاند و این الگوها با امواج دیگر در حلقهها که ناشی از فعل و انفعالات گرانشی با قمرهای زحلی هستند فرق دارند.

کاسینی در طول شش ماه پرواز در اطراف مشتری ۲۶ هزار تصویر از این سیاره، حلقهها و قمرهای آن ثبت کرد. قطر خورشید نزدیک به ۱۰۹ برابر قطر زمین و جرم آن ۳۳۰ هزار برابر جرم زمین برابر با ۲×۱۰۳۰ کیلوگرم است به این ترتیب ۹۹٫۸۶٪ جرم کل سامانه ی خورشیدی از آن خورشید است. ۴- قطر هیچ یک از دهانه های زهره کمتر از ۶.۵ کیلومتر نیست. تالسا: این قمر شکل نامنظمی و 80 کیلومتر قطر دارد. پروتئوس: دومین قمر نپتون از نظر بزرگی است.

9- به نظر شما چرا سیاره ها هر چه دورتر هستند، زمان گردش آنها به دور خورشید بیشتر طول می کشد؟ این سیاره یکی از درخشانترین اجرام آسمان شب است، تنها ماه، زهره و گاهی اوقات مریخ درخشانتر هستند. ناسا افزود: این سیاره در اواخر ماه ژانویه به عنوان یک سیاره صبحگاهی قبل از طلوع خورشید دوباره ظاهر میشود و تا دسامبر سال آینده دیگر در آسمان شب حاضر نخواهد شد. این سیاره Kepler-۱۶۴۹c نام گرفته و محققان هنگام بررسی مشاهدات قدیمی کپلر آن را کشف کردند. هم چنین یک دهانه برخوردی که به اسم روستای ترد نام گذاری کردم و البته چندین اسم ایرانی دیگر وجود دارد که دیگر همکارانم نام گذاری کردند.

استفاده از نگین هایی با دیگر رنگ ها و حتی نگین های اصل همچون یاقوت کبود و غیره به سلیقه خریداران عزیز و مشتریان گرامی امکان پذیر خواهد بود و البته نکته مهمی که هرگز نباید از آن غافل شد مربوط به وزن نگین ها می باشد که در محاسبه قیمت این گردنبند همراه با وزن طلا محاسبه نخواهند شد و تنها وزن طلای مصرفی در ارزش گذاری این محصول لحاظ خواهد شد .

در فاصله سال های ۱۸۳۵ تا ۱۹۱۰ یک ستاره شناس ایتالیایی نام گذرگاه را برای شکل هایی که در سطح مریخ دیده بود انتخاب کرد. در سال ۱۸۲۸ فردی به نام لاردرللو در كشور ایتالیا برای تهیه اسید بوریك از حرارت آب های گرم به جای سوزاندن هیزم استفاده كرد. مؤلفان همچنین نشان میدهند حرارت ناشی از سنگهای گداخته میتوانند باعث ایجاد آشفتگی در بالای آتشفشان شوند. کارشناسان ناسا بر این عقیده هستند که این تصویر، احتمالا تنها یک ساختار عجیب در سنگهای مریخی بوده و ارتباطی با بیگانگان ندارد.

اگر به مسایل با دقت نگاه کنیم در خواهیم یافت بیشتر آنچه که در این صنعت (صنعت کریپتو) میبینید عملا چیزهایی است که از قبل وجود داشته اند، اما در یک قالب و فرم کاملاً دیجیتالی. به گزارش گاردین، براساس نامههای عاشقانهی آنتوان دوسنت اگزوپری به همسرش، که بهتازگی در قالب کتابی به چاپ رسیده، شیفتگی پرشور نویسنده و خلبان فرانسوی به همسرش، سبب شکلگیری داستان شازده کوچولو در ذهنش شده است. نرئيد : خارجيترين و سومين ماه بزرگ نپتون است که شكل بی قاعدهاي دارد.

با گذشت زمان، زمین به طور بنیادی تغییر کرده و به لطف ماهیت کج بودن محورش 4 فصل و یک ماهواره طبیعی یعنی ماه را دارد. ماده دوم این معاهده میگوید: ملتها نمیتوانند روی فضای ماوراء جو شامل ماه و سایر اجرام سماوی به منظور بهرهبرداری یا اشغال یا به هر منظور دیگری ادعای مالکیت کنند. بیشتر بازیکنان تصمیمات خوبی می گیرند، اما آنها را نمی توانند به بهترین روش یا روش های دیگر به اجرا بگذارند، ولی مسی به صورت عادی هر دو مورد را انجام می دهد. بنابراین تصور مردم در آن زمان این بود که زندگی در مریخ وجود دارد و آن ها کانال های انتقالی آب دارند.

گردنبند عروس کهکشان ها ساخته شده با نگین های برلیان اتمی رنگی : یکی از ناشناخته های جذاب , هیجان انگیز و اسرار آمیز در طول دوران زندگی بشریت , جهان لایتناهی کهکشان ها بوده است . با تحلیل ارز TLM به این نتیجه رسیدیم که با توجه به داده های امروز (24 شهریور 1400) قیمت TLM حدودا 0.21 دلاره. بعضی از ویژگیهای طلا در بیتکوین که توسط ساتوشی بوجود آمده، قرار داده شده است. این سیاره در مدار ستاره Proxima Centauri قرار دارد که نزدیکترین ستاره همسایه خورشید است.

این سیاره در یک منظومه دوتایی(binary) به نامCha CS به دور ستاره ای مدار می زد. یک روز زمانی است که سیاره یک دور کامل به دور خودش میگردد و یک سال زمانی است که سیاره به دور خورشید میگردد. این ستاره ها دور یک مرکز گرانشی یکسان مدار می زنند و دیسکی از غبار و گاز دور آنها وجود دارد. آنها مواد تشکیل دهنده حلقه ها را تأمین می کنند.

ابرها در مناطق روشن ترکیبی از کریستالهای منجمد آمونیاک هستند؛ درحالیکه ابرهای نواحی تاریکتر از مواد شیمیایی دیگری تشکیل شدهاند. حلقههای کیوان جامد نیستند و از ذرات یخ، غبار و سنگ تشکیل شدهاند. اما امروزه ثابت شدهاست که این حلقه از قطعات سنگ و آب یخ زده تشکیل شدهاست که برخی از آنها در اندازههای یک خودروی معمولی میباشند. ۱۲ سال قبل ستاره شناسان یک سیاره مشابه زحل را در منظومه ستاره دار Fomalhaut رصد کردند که در فاصله ۲۵ سال نوری از زمین قرار داشت. هنگامی که زاویه کشیدگی این سیاره در حدود 10 درجه است ، ازدرون تلسکوپ به صورت هلال باریکی دیده می شود .