عکس سیاره های منظومه شمسی

قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در زومیت را مطالعه کرده و آنها را میپذیرم. لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. بر خلاف این تصاویر، عکسهایی که تابستان گذشته به زمین فرستاده شدند، به منظور انتقال سریع فایلهای بیشتر، فشردهسازی شده بودند. به هرحال برای موارد خاص، استفاده از خط ربط نیز ایده خوبی است تا خوانندگان دچار گمراهی نشوند.

این موضوع باعث شده است تا عده ای از محققان، مساله ای را تحت این عنوان مطرح کنند که برخی میکروب ها ریشه ای فرازمینی دارند و از مناطق مختلفی در فضا به زمین منتقل شده اند. اگر از منطقهای دور از آلودگی نوری تماشاگر این بارش باشید، میتوانید حدود ۱۲۰ شهاب در هر ساعت ببینید.شهابهای این بارش از برخورد ذرات بجا مانده از سیارک «۳۲۰۰ فایتون» با جو زمین ایجاد میشوند. حفره های کوچک ویا بزرگ بسیاری در سطح آن دیده می شود که حکایت از برخورد شهاب سنگهای کوچک و بزرگ دارد البته قطر برخی از دهانه ها به ده ها کیلومتر می رسد.

ذرات به جا مانده از سیارک فایتون درشتتر از ذرات سایر بارشهای شهابی هستند و همچنین با سرعت کمتری نسبت به بارشهای دیگر به جو زمین برخورد میکنند. همچنین بخوانید: میدان مغناطیسی مریخ؛ یک آشنایی ساده! این کاوشگر هیچ مدرکی در مورد اثر دینامو قادر به ایجاد یک میدان مغناطیسی مشابه با زمین پیدا نکرد. از شکل نا منظم و سیب زمینی مانندشان پیداست که این اقمار سیارکهایی بودهاند که گرفتار میدان جاذبه مریخ شده و در مدار این سیاره قرار گرفتهاند.

ونوس یا زهره سیاره دیگر منظومه شمسی است که این ویژگی را دارد و از شرق به غرب میچرخد. ناسا میگوید که سیاره زهره دائما توسط حجم عظیمی از ابرها با مقدار کربن دیاکسید بالا پوشانده شده و دمای آن نزدیک به 483 درجه سانتیگراد است! اما این آمار حیرتانگیز چیزی نیست که آن را از نظر زمینشناسی متمایز میکند: کربن فراوان سیاره (به شکل گرافیت) و کوبش شدید سیارهها در حدود 4 میلیارد سال پیش است. این خوشه در پهنهای به اندازه ماه کامل در آسمان گسترده شده است. اخترشناسان با استفاده از تکنیکی موسوم به خسوف اختری (ground-based stellar occulations)، تغییرات فصلی در فشار سطح سیاره پلوتون را مورد بررسی قرار دادند.

کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهدهی کلمات رکیک و نامناسب، اشتراک آن كاربر حذف شده و دسترسی وی به سایت قطع خواهد شد. لطفا پرسشهای نامرتبط با هر پست را در سایت جواب ۲۴ مطرح کنید.3. هموارترین و پست ترین نقاط مریخ در نواحی شمالی قرار دارند. ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست. از طرفی قرار نیست همه افراد دیدگاه یکسان با شما داشته باشند.9. گردش همه آنها در یک جهت است. چهار سیاره اول را سیاره های زمین مانند می دانیم زیرا جنسی از خاک دارند اما مشتری و سیاره های بعد از آن، هیچ کدام دارای جنسی همانند زمین نیستند بلکه آنها مانند خورشید از گاز تشکیل شده اند اما همانند خورشید ستاره نیستند و همچنان در قلمرو سیاره ها به حساب می آیند زیرا مانند ستارگان دارای نور و روشنایی نیستند و فرآیند همجوشی هسته یی انجام نمی دهند.

نگاه کردن به خورشید با چشم غیرمسلح اصلا ایده خوبی نیست و به همین خاطر، تجهیزاتی مانند تلسکوپ فوق پیشرفته آرایه میلیمتری بزرگ آتاکاما یا همان آلما (ALMA) در کشورهایی مانند شیلی ساخته شدهاند که وظیفه نگاه کردن و بررسی دقیق نزدیکترین ستاره نزدیک به سیاره ما را بر عهده دارند؛ این تصویر از مجموعه عکس های منظومه شمسی در ژانویه 2017 تهیه شده است. این سحابی نخستین بار توسط ویلیام هرشل، ستارهشناس مشهور انگلیسی و کاشف سیاره اورانوس، در سال ۱۷۸۷ کشف شد. مریخ به عنوان درخشانترین ستاره در نیمه شرقی آسمان و مشتری به عنوان درخشانترین سیاره در نیمه غربی ظاهر خواهد شد.

ناسا افزود: این سیاره در اواخر ماه ژانویه به عنوان یک سیاره صبحگاهی قبل از طلوع خورشید دوباره ظاهر میشود و تا دسامبر سال آینده دیگر در آسمان شب حاضر نخواهد شد. مدارگرد شناسایی ماه پیشتر تصویری از یک دهانه ۱۹ متری روی مریخ ثبت کرده است که هنگام برخورد یک سیارک ۵۰۰ کیلوگرمی با سرعتی ۱۰ برابر بیشتر از این موشک به ماه در ماه مارس ۲۰۱۳ ایجاد شد.

ارتفاع مناطق شمالی از مناطق جنوبی خیلی بیشتر است، بر همین اساس می توان گفت که پوسته ی نواحی شمالی از نواحی جنوبی کلفت تر است. زهره درمجموع دارای ۱۶۷ آتشفشان بزرگ است که عرض آنها بیش از صد کیلومتر است.بااینحال رادارهای کاوشگر ماژلان شواهدی مبنیبر فعالیتهای آتشفشانی در منطقهی مات مونز زهره بهدست آوردند که بهشکل جریانهای خاکستری نزدیکبه قله و دامنهی جنوبی کوه دیده شدند. 3- حتما با همکارانتان جلساتی را برگزار کنید و با آنها در باره برنامه عمومی خود صحبت کنید و مطمئن شوید همه می دانند قرار است چه کاری را انجام دهند. با بررسی تصاوير ارسالی اين کاوشگر اقمار جديدی نيز برای سياره کشف شد و تعداد آنها از 2 به 10 عدد رسيد.

با یک نگاه میتوان متوجه تعداد بی شمار راه آب ها، دره ها و کاریزها در این سیاره شد. برخی از این مجراها به اندازه 100 کیلومتر پهنا و 2000 کیلومتر طول دارند. بعضی از این دهانه های آتش فشانی حالت نامتعارفی دارند. البته این را هم باید در نظر گرفت که مقدار اکسیژن به دما و فشار هوا هم بستگی دارد. زمین، سومین سیارهی منظومهی شمسی و تنها سیارهی سکونتپذیر شناختهشده تاکنون، همانند تمام دیگر جهانهای منظومهی شمسی و البته خورشید، بیش از ۴.۵ میلیارد سال پیش شکل گرفت.

به احتمال زیاد در طول دوره زمانی ای که خورشید و سیارات متولد شدند، ابتدا سیارات سنگی نزدیک به خورشید شکل گرفته اند. از این رو آن ها را سیارات سنگی می نامند کره ی زمین یکی از آن هاست . این را گفتم چون دمای این سیاره با گردش دورانی مریخ به دور خودش خیلی تغییر میکند. این سیارک هر ۱٫۴ سال یکبار مدار خود دور خورشید را میپیماید و بههمیندلیل، ذرات ایجاد کننده بارش شهابی به سرعت جایگزین میشوند و نرخ ساعتی شهابها (ZHR) تقریباً ثابت باقی میماند.

بر همین اساس است که گفته می شود آب مایع روزی در این سیاره جریان داشته! این سحابی از لایههای پوسته خارجی ستارهای مشابه خورشید ایجاد شده که در پایان زندگی ستاره، توسط بادهای قدرتمند به فضا پرتاب شدهاند. چرا که رومیان باستان به خاطر رنگ این سیاره نام خدای جنگ را رویش گذاشتند؛ مارس خدای جنگ! مطلب پیشنهادی مرتبط: چرا باید به مریخ سفر کنیم؟ چرا سیاره مشتری با توجه به اندازه بزرگش ستاره نیست؟ در واقع بزرگ ترین دهانه ی مریخ که هلاس پلاتینیا نام گذاری شده با مساحتی به اندازه ی 1400 کیلومتر مربع در این منطقه قرار دارد.