سردترین سیاره کشف شده کدام است؟

فاصله ی بین تیتان و زحل ۲.۱ میلیون کیلو متر است و مدت زمان یک گردش تیتان به دور زحل ۱۶ می باشد. داده است. بر سطح این قمر یخ فشان هایی قرار دارد که عملکرد این یخ فشان ها مانند آتش فشان های زمینی است ولی به جای مواد مذاب ازدهانه اش گاز و یخ بیرون می آید که فوران های آن تا چندین متر به بالا می رود. از طرف دیگر مدت زمان حرکت انتقالی ماه (بدور محور مایل به ۸۳ درجه و ۳۰ دقیقه ) درست برابر مدت زمان حرکت وضعی آن است از این روی همیشه یک سطح نیمکره ٔ ماه بطرف زمین است.

در ستاره شناسی فنگ شویی انرژی زمین از یک دوره ۲۰ ساله شروع می شود بدین معنا که از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۲۴ عنصر خاک غالب بوده و در دوره ۲۰ ساله بعدی عنصر آتش تغییر پیدا می کند. باور بر این است که مشتری از تصادم ستاره های دنباله دار، سیارک ها و دیگر اجرام فضایی به زمین جلوگیری می کند. قطر مشتری در استوا 142984 کیلومتر است. زمانی که شانگ چی او را با خودش به قلب جنگلهای بسیار مرموز میبرد، کیتی در کمترین زمان ممکن، فقط تیراندازی با کمان را از مردمان آنجا یاد میگیرد.

تا زمان بسیار طولانی مجادله ی بسیار بد ی بر سر این بود که چه کسی لیاقت عنوان کاشف نپتون را دارد . سال در سیاره زهره به اندازه – مدت زمان گردش به دور خورشید – حدود 225 روز زمینی است. هر قسمت ، یک صورت فلکی نامیده می شود که در علم فنگ شویی بر اساس سال متفاوت شده و تقریبا از ۴ فوریه و شروع می شود. طبق مربع لوشو هر یک از این زودیاک ها در مربع لوشو قرار می گیرند که بر اساس سال تولد و عدد کوا و انرژی های زمین متفاوت می باشد که می تواند انرژی های متفاوتی را برای ما داشته باشد.

در زمین این خورشید است که باعث به وجود آمدن طوفان میشود ولی نپتون هزار بار کمتر از زمین از خورشید انرژی دریافت میکند . بر اساس انرژی ستاره های سال و متفاوت آنها ممکن است یک سال بسیار برای ما خوش یمن بوده و بعضی مواقع سالی همراه با چالش را همراه داشته باشیم که تمام این موارد قابل محاسبه و پیش بینی می باشد. این حلقهها بسیار تیره هستند، یکی از آنها عریض و سه حلقه دیگر باریک میباشند. این قمر لکه های یخ زده ی سفید، آبی و صورتی در سطح خود دارد و پر از گسل ها، صخره ها و دهانه های بر خوردی است، همچنین نوار های سفید دور چاله ها ولکه های تیره این قمر را شبیه پوست طالبی کرده است و ظاهری زیبا را به هین سیاره داده است.

نگاهی دقیقتر به این سیاره از طریق تلسکوپ فضایی جیمز وب به تأیید وجود باران در این کره کمک میکند و به محققان این امکان را میدهد تا سیارات شبیه به زمین بیشتری را پیدا کنند. تولیدات جایگزین، به طور دوجانبه یا چند جانبه تأمین کنند. امروزه بیشتر ستاره شناسان بر این باوراند که آدامز و لووریه به دلیل انجام محاسبات پیچیده که سرانجام موجب کشف نپتون شد کاشفان این سیاره هستند و یوهان گاله به عنوان کسی که برای اولین بار این سیاره را رصد کرد در یادها میماند. به این دلیل که گردش این دو قمر مهم نپتون بر خلاف گردش محوری نپتون به دور خودش است دانشمندان بر این باوراند که این دو قمر پس از به وجود آمدن منظومه ی شمسی به اسارت این سیاره در آمده اند.

اما نپتون بر خلاف اورانوس دمایی بیشتر از آن چه میگیرد باز تابش میکند . در 21 اکتبر 2003، مؤسسه فناوری کالیفرنیا سه نگاره از آسمان شب گرفت و حرکت اریس در آن سه نگاره به اندازه ای آرام بود که رایانه ها آن را تشخیص ندادند. با این که بادهای پر سرعت تمام این سیاره را فراگرفته است سریع ترین آنها در نزدیکی لکه ی سیاه بزرگ قراردارد . نپتون 14 قمر دارد که یکی از آنها ، تریتون ، تنها ماه است که در جهت مخالف می چرخد. زودیاک سال میلادی با سال خورشید به یک شکل محاسبه شده فقط تاریخ شروع آنها متفاوت می باشد.

عوضش مىتوانى هر روز یک خرده نزدیکتر بنشینى. از حدود ۲۰۰۰ سال پیش ، برای نامگذاری هر برج از نام صورت فلکی نسبتاً منطبق با آن در منطقة البروج استفاده شده است و امروزه بعلت تقویم محوری زمین ( که دور تناوب آن ۲۶۰۰۰ سال است )، صورتهای فلکی ماه ها با برج های فلکی هم نام خود منطبق نیستند و تقریباً به اندازه یک برج جا به جا شده و تحویل هر برج فلکی در صورت ماقبل نسبت به دو هزار سال قبل میباشد.

رصد خانه ی برلین به تازگی نقشهای از آن بخش از آسمان به دست آورده به همین علت کشف نپتون ممکن شده است . تریتون بزرگ ترین ماه نپتون در سال ۱۸۴۶ و نریید در سال ۱۹۴۹ کشف شدند. پس میتوان نتیجه گرفت حرارتی که نپتون از درون خود دریافت میکند باعث به وجود آمدن بادها و طوفانهای قوی در این سیاره میشود. برای مثال وویجر۲ کشف کرد که نپتون آب و هوای بسیار خشنی دارد و طوفانهای پر سرعت همه جای این سیاره وجود دارند .

همچنین سه سال قبل از آن وویجر۲ کشف کرده بود که اورانوس فعالیت جوی نسبتاً کمی دارد ( البته تصاویری وجود دارد که نشان میدهد اورانوس نیز طوفانهایی دارد ) . وویجر۲ شش قمر دیگر را برای نپتون کشف کرد و امروزه نیز به وسیله ی تلسکوپ های زمینی پنج قمر جدید نیز برای نپتون کشف کردند و حالا نپتون دارای سیزده قمر است. 23 سپتامبر 1846. سیاره نپتون – که اکنون توسط اکثر اخترشناسان به عنوان بیرونی ترین سیاره بزرگ منظومه شمسی شناخته می شود – در این تاریخ با استفاده از ریاضیات کشف شد.

آدامز از ایری خواسته بود به جستجوی این سیاره در آسمان بپردازد . سپس محاسباتش را همراه با نامهای به یوهان گاله معاون رصد خانه ی برلین فرستاد و از او خواست هر چه زود تر به جستجوی این سیاره در آسمان بپردازد . استفادهاش از «اینسرت»ها و نمادهای درشت «تنتن» و بَدمنهای اثر، هنوز دقت، صراحت و خلاقیت یک ذهن کاملاً سینمایی را تصویر میکرد؛ ذهن خلاقانهای که بر حسب اتفاق در دنیای کامیکاستریپهای کارتونی ظهور کرده بود. این فضاپیما پس از سفر ۹ ساله یک سال قبل به پلوتون رسید و تصاویر با کیفیت از بزرگترین قمر این سیاره با نام Charon را به زمین ارسال کرد.

برخی دانشمندان بر این باورند که انسانها نوادگان کسانی هستند که روزی در مریخ میزیسته اند اما میلیاردها سال پیش با سیارکها به زمین آمدهاند. تریتون با دمای ۲۳۵ درجه زیر صفر بسیار سرد است ولی آن طور که دانشمندان حدس می زدند مرده و بی روح نیست. مرکز سیاره نپتون بسیار داغ و سوزان است ودمای آن به نه هزار درجه ی سانتی گراد بالای صفر می رسد. پس از کشف هم اطلاعات بسیار کمی درباره ی نپتون موجود بود تا این که در بیست و پنج اوت سال ۱۹۸۹ وویجر۲ از پنج هزار کیلومتری این غول گازی گذشت واطلاعات بسیار زیادی درباره ی این سیاره به دستآورد .

عطارد نزدیک ترین سیاره به خورشید است و شباهت زیادی به کره ماه دارد. بین اینا، عطارد از همه به خورشید نزدیک تره و مریخ دورتر. در سال ۱۹۷۴ میلادی، سفینهٔ مارینر ۱۰ آمریکا، از نزدیکی عطارد گذشت و توانست ۶۴۸ عکس خوب، از حدود ۵۰٪ سطح سیاره، که در آن هنگام در برابر خورشید واقع شده بود، گرفته و مخابره کند. در فرهنگ چين و فرهنگهاي ديگر هم هر فردي بر اساس تاريخ تولد تحت يكي از اين علامت های برج فلکی مي باشد كه بر طبق آن، منسوبات صورت فلكي خاصي را كه مربرط به اين علامت مي باشد را نيز أخذ می کند.

بر اساس محاسبه عدد کوا که برای هر فرد می توان عناصر را طبقه چرخه های فنگ شویی محاسبه کرد و براساس برج های فلکی ۱۲ گانه آنرا در جدول های موجود پیدا کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلیمیل، اخترشناسان این ماده شیمیایی که با نام دیمتیل اتر شناخته میشود و یکی از عناصر سازنده حیات است را در یک صفحه تشکیلدهنده سیارات اطراف ستاره جوان “IRS ۴۸” کشف کردند. عناصر از جز به کل محاسبه می شوند و بعد از دوره به سال می رسیم. در آن جا سرعت بادها به ۲۴۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد .