تعبیر خواب سیاره – دیدن سیاره ها در خواب چه تعبیری دارد؟

اشکال گوناگونی در مشتری دیده میشود که حتی با یک تلسکوپ کوچک نیز قابل رویت است. حفره های کوچک و یا بزرگ بسیاری در سطح آن دیده می شود که حکایت از برخورد شهاب سنگهای کوچک و بزرگ دارد البته قطر برخی از دهانه ها به ده ها کیلومتر می رسد . روزخانه ها آب های باران رو جمع میکنند و به اقیانوس ها میریزند. پروکسیما قنطورس( Proxima Centauri) یک ستاره کوتوله قرمز با فاصله ۴٫۲ سال نوری و نزدیکترین ستاره به زمین پس از خورشید است.

این داستان بصورت کلمه کلممه معنی نشده است پس برای یادگیری به کلمات آخر دقت کنید. با کشف و مشاهده سامانههای سیارهای پیرامون ستارگان دیگری به غیر از خورشید، رفته رفته امکان آن پدید میآید که این دیدگاه را شفافسازی، تجدید نظر یا حتی عوض نمود. بنابر این دست به کار شد , اولین گام، شناسایی ، انتخاب و تهیه وسایلی بود که برای حرکت به سوی زمین به آنها نیاز داشت ، در عین حــال می بایست اینکار را با احتیاط کامل و مخفیانه انجام بدهد و حتی از فکر کردن در این زمینه بخصوص در مقابل ساکنین سیاره خودداری کند ، زیرا اگر فضاییها به نیت او پی می بردند احتمالا رفت وآمدهای او را محدود و برایش مشکل به وجود می آورند .

چرخش اورانوس برخلاف سیارات دیگر که در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت به دور خورشید ونیز به دور محورشان می گردند ، “معکوس ” یا رجعی است .اورانوس خورشیدرادر جهت عادی یعنی در خلاف جهت عقربه های ساعت دور می زند ، اما دوران آن به دورمحورش در جهت عقربه های ساعت است واستوای سیاره با مدار آن به دور خورشید زاویه 82 درجه می سازد.طریق دیگری نیز معمولاً برای توصیف دوران سیاره به کار می رود ، به این معنی که بگوییم استوای سیاره زاویه 98 درجه با صفحه مدار می سازد. اگر سیاره زحل را ببینی، یـعـنـی با اشخاصی زمیندار و صاحب ملک و املاک سر و کار پیدا میکنی که پست و خسیس و مکار و فریبنده میباشند.

البته باید بدانیم که مشاهده ی زحل با چشم غیر مسلح از فاصله ی 746 مایلی (1200 کیلومتری)، با کیفیت تصاویر ثبت شده توسط فضاپیمای کاسینی ناسا برابری نمی کند. این سیاره با چشم غیرمسلح دیده نمیشود. سطح این سیارهها صخرهای است. عطارد، زهره، زمین و مریخ از جمله این سیارهها هستند. هنگامی که شازده کوچولو با صحبت های مرد مغرور مواجه می شود به این نکته فکر می کند که چه لزومی دارد که همه ی جهان و هر آنچه که در آن وجود دارد ، به ما احترامی والاتر از آنچه که حد انتظار آدمیت است ، بگذارند.

شاید برای شما جالب باشد بدانید حلقه های دور زحل زیبا از میلیون ها کریستال یخی تشکیل شده اند. زحل پس از مشتری، دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره نزدیک به خورشید است. باوجود مقابله روز دوشنبه، دوستداران آسمان در طول ماه آگوست شاهد منظره عالی از سیاره زحل خواهند بود. در حقیقت، آن تصاویر حکم پیشنمایش عکسهایی را داشتند که قرار بود بعد از آنکه New Horizons زمان کافی برای انتقال مجموعهی اطلاعات کامل را داشت، منتشر شوند. Astrophysics منتشر خواهد شد. این برخورد برانگیزاننده انفجارهای سهمناکی شد که پارهای از آنها قطری بزرگتر از قطر زمین داشتند.

در قرن دوازدهم ابن باجه دو سیاره را به شکل دو لکه تیره روی خورشید مشاهده نمود که بعدها در قرن سیزدهم، اخترشناس رصدخانه مراغه، قطبالدین شیرازی، متوجه شد که آنها گذر تیر و گذر ناهید هستند. نامگذاری این ناحیه به دلیل شکل متمایز این ناحیه بوده که در امتداد خط استوا واقعشده و بزرگترین ویژگی تیره سطح پلوتون را با طولی بیش از۲۹۹۰ کیلومتر شکل داده است. خبرگزاری میزان- پلوتون سیاره نیست بلکه مجموعه ای از میلیون ها دنباله دار فشرده است.

فاصله آن از خورشید ۴۵۰۱ میلیون کیلومتر است و در مدت ۱۶۵ سال یکبار بدور خورشید می گردد. ونوس یا زهره به لحاظ فاصله از خورشید دومین سیاره محسوب میشود. مثلاً نرگال خدای جنگ بابل بود و از این رو یونانیها او را به نام آرس شناختند، هرچند که بر خلاف آرس، خدای کشتن و زمین خاکی نیز بود. این اجسام همه در یک منطقه از فضا بین بهرام و مشتری(کمربند سیارکها) پراکنده بودند و جرم آنها نیز بسیار کمتر بود. لحظاتی بعد درب سفینه ها و متعاقب آن دریچه های تعبیه شده روی استوانه ها باز شد و یکی از افراد از او خواست تا از سفینه که در مقابل درب ورودی یکی از طبقات یک آسمان خراش بزرگ قرار گرفته بود ، خارج شود .

لاکپشت ها کیسه های زباله را با عروس دریایی اشتباه میگیرند و هنگامی که آنها رو میخورند میمیرند. درصد هیدروژن بر پایه تعداد مولکولهای موجود در جو میباشد تا جرم کلی آنها. پیروان آریابهاتا بهطور ویژه در جنوب هند قدرت داشتند و در آنجا اصل حرکت چرخشی زمین وی به همراه سایر اصولش پیروی میشد و کارهای ثانویهای نیز بر پایه آن به انجام رسید. روند شبیه سازی سایر سیارات به زمین، زمین سازی نامیده می شود. حد بالای جرم برای سیاره بودن، برای اجسامی با فراوانی ایزوتوپی شبیه خورشید، تقریباً ۱۳ برابر جرم مشتری است.

در یونان باستان دو روشنیبخش بزرگ، خورشید و ماه را هلیوس و سلنه میخواندند؛ دورترین سیاره (کیوان) فاینون به معنی «درخشنده» نام داشت که پس از آن فائتون (مشتری) به معنی «روشن» قرارداشت. پس از آنکه قطر سیاره از ماه بزرگتر شد، شروع به انباشتن یک اتمسفر گسترده میکند و از طریق پدیده پسار اتمسفری، سرعت جذب سیارات خرد آن بسیار افزایش مییابد. کِیوان یا زُحَل، پس از مشتری، دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره دور از خورشید است. این ستاره در پیکر آسمانی (صورت فلکی) سگ بزرگ قرار دارد به همین دلیل در زبان انگلیسی به آن Dog Star هم میگویند.

فیل افریقایی از فیل هندی بزرگ تر است و گوش های بزرگ تری هم دارد. این اولین تصاویر با وضوح بالا از کره زمین، حلقه ها و ماهواره های آن را به عقب برگرداند. آیا او را به یاد دارید؟ مشتری، زحل، اورانوس و نپتون که سیارات گازی هستند و دور از این منطقه قرار دارند، بنام سیارات بیرونی یاد می شوند. هر چهار سیاره بیرونی منظومه شمسی، سیارات گازی هستند یعنی اکثر جرم آنها از گاز تشکیل شده است. در پاسخ به این سوال باید گفت تفاوت سیاره و ستاره را باید بر اساس نور، موقعیت، اندازه، شکل، درجه حرارت، تعداد، درخشندگی و ماده تشکیل دهنده آنها خلاصه و دستهبندی کرد.

در اواخر دوران جمهوری روم، نویسندگان رومی بسیاری از داستانهای یونانی را قرض گرفته و در مورد خدایان خود بهکاربردند، تا اندازهای که تقریباً تفاوت آنها قابل تشخیص نبود. نام لاتین این سیاره، ونوس، برگرفته از نام خدای رومی عشق و زیبایی است. در لاتین و بسیاری از زبانهای رومی (البته به جز پرتغالی) و زبانهای سلتیک، اسلاو و اسکاتلندی و… بسیاری از زبانهای رومیتبار از واژه کهن ترا یا شکلی تغییریافته از آن استفاده میکنند که به معنی «زمین خشکی» در مقابل دریا استفاده میشد. بسیاری از سفینههای فضایی که سعی داشتند در سطح ناهید فرود آیند در اثر تراکم جو و گرمای زیاد آن نابود شدهاند، ولی سرانجام در 1975 میلادی (1354شمسی) دو سفینه روسی، که شبیه به دستگاههای اکتشاف اعماق دریا بودند، نخستین عکسها را با موفقیت از سطح آن به زمین مخابره کردند.

این ماده توسط هیدروژن فلزی مایع درون لایهای پوشانده شده است و شبیه به هسته مشتری اما به طور قابل توجهی کوچکتر از آن است. 2- فیلم ها و سریال های مستند همواره مملو از کلمات، رفتارها و ارتباطلات عادی زندگی می باشد که این امر منجر خواهد شد زبان انگلیسی را به طور طبیعی تری فرا گیرید. دانشمندانی که به شکل تخصصی بر روی سیارات به مطالعه می پردازند معتقدند که احتمالاٌ وجود آبشارها در گذشته های دور، باعث شکل گیری نواحی صخره ای و سراشیبی هایی اینچنینی در ناحیه Echus Chasma مریخ شده اند.(تصویر روبرو) مریخ دارای تعداد بسیاری از اینگونه چشم اندازها و مناظر خشک شده می باشد که تصور می شود به علت عبور جریانات شدید و فوران آب در گذشته های بسیار دور به وجود آمده اند.

اورانوس د ر تلسکوپ به سبب وفور متان ، قرصی سبزرنگ به چشم می آید. مثلاً سیارهای که از روش برافزایش شکلگرفتهاست، ممکن است از منظومه به بیرون پرتاب شده و به شکل غوطهور آزاد درآید، و به همین ترتیب یک کوتول نیمه قهوهای که خودش از روش فروریزی ابر به وجود آمده، ممکن است در مداری به دور یک ستاره به دام بیفتد. یک راه تعریف کوتوله نیمهقهوهای عبارت است از جسمی با جرم سیارهای که به جای برافزایش از روش فروریزی ابر به وجود آمدهاند. بیشترین تغییر اندازه به دلیل تمایل سیستم حلقه نسبت به خورشید و زمین است.